8 Kasım 2013 Cuma

Sizin de Bir Köyünüz Var Mı?

   Var mıdır sizin de bir köyünüz? Tatillerde, bayramlarda gittiğiniz? Büyükleriniz elini öptüğünüz, yemeklerin, ziyafetlerin sizin için hazırlandığı?
   Benim yoktu... Çok özlemini duydum uzun zaman. Sonra duymamayı öğrendim. Biz İstanbulluyuz demeyi öğrendim. Öyleydik çünkü. Dedem Denizliliydi, ama oradaki akrabalarımızda hep dağılmışlar Türkiye'nin farklı yerlerine.
   Sonra evlendim ben. Eşim Rizelidir benim. Rize'nin Çayeli ilçesinin bir köyünden. Önceleri gitmedik hiç. O da İstanbul'da doğmuş, büyümüştü çünkü. Köyüne neredeyse hiç gitmemişti. İstememişti de aslında gitmeyi. Sonra bir tatil zamanı biz gitmeye karar verdik köyümüze. İyi ki de gitmişiz. İyi ki de görmüşüz oradaki insanları. Akrabalıkları, misafir ağırlamanın ne demek olduğunu, nasıl güzel dostluklar olduğunu.
   Oldum olası hep bir hayranlık duymuşumdur buranın insanlarına, ama gidip gördükten sonra daha da bir hayran oldum. Bize canı gibi davranan, her sabah, her akşam sofrasına davet eden, gelmezsen kırılan, bir yanlış mı yaptık diyen insanlara...
   Üstelik sadece insanı da olmadı beni oralara bağlayan. Rize'nin ve bizim köyümüzün inanılmaz bir doğası var. Etrafında gezilmeye, görülmeye değecek inanılmaz güzellikleri var. Ayder Yaylası, Sümela Manastırı, Anzer Yaylası, Uzungöl... Hepsi inanılmaz, hepsi doğa harikası. Aynı zamanda plaj bile var Çayelinde. İstediğin zaman denize de girebiliyorsun....
   Çocukluğumda çok istemiştim, keşke bizim de bir köyümüz olsa da biz de gitsek demiştim. Şimdi oldu. Hem de hayallerimden bile güzel bir köyüm oldu. Bir sürü beni seven akrabalarım oldu. İnanılmaz güzel dostluklarım oldu.
   Eğer sizin de gitmediğiniz bir köyünüz varsa en yakın tatilinizde bir plan yapın ve oraları ziyaret edin. Bence pişman olmayacaksınız.


Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı